malin

Tjejmilen 2012

Kategori: mitt liv

Ja Tjejmilen 2012 gick av stapeln igår.

Jag har varit ute kankse 7 gånger och joggat lite. längsta sträckan blev nog inte längre än nästan 4 km. Så milen va tuff! Tur att man är så jävla envis ibland. kände att 5km ska jag klara och fter 8 kändes det dumt att ge upp. I tankarna hade jag med mig att det är max 12 minuter kvar av loppet vilket höll lågan uppe. Min bästa registrerade tid har vait 62 minuter i år blev det e tid på 60 minuter! Fatta vad nöjd jag är!! Trodde det aldrig, aldrig att jag skulle förbättra min tid. Så snacka om att jag var glad när det ar med hela 2 minuter :) Nästa år så är jag under timmen. Ska se till attha tränat lite bättre inför nästa år(sger jag varje år) men nu jävlar ska jag ta tag i det!
Vi hade rätt så tur med vädret*host* eftersom det hade regnat hela fredag och hela morgonen på lördag så var det rejält lerigt ute på gärdet. Mina skor är inte ljusa längre. I slutspurten sprang jag rakt igenom en lerpöl som stänkte upp på ryggen på mig, så mysigt! Efter mål gick jag och ställde mig i massage kön och hoppades att jag skulle orka stå i den långa kön, det gjorde jag ! Men mitt i allt började det regna igen, hade varit någon timmes uppehåll. Tänkte då på mamma som fortfarande var ute och sprang, inte så härligt! Men jag fick min massage, ont men skönt.

Tack till alla som peppade alla. Kvinnor kan!

Nu ska jag snart sova, min första skoldag imorgon, Termin 3 here we come!!

dansa som om ingen ser dig

(taget hemma i norrland vid västanåfallet)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: