malin

Stockholm

Kategori: mitt liv

Jag och Hedda var ju en vecka i Sthlm. Den innehöll massor av skratt men även en del tårar, mest från mig innan vi ens satt oss på tåget 😂 Haha! Lång historia kort, det första tåget vi skulle åka med blev bara senare och senare och till slut fick jag ett sms av SJ att jag skulle få en kaffe och bulle samt att jag fick boka om resan om jag ville. Ja, det ville jag då det nu även stod att det var fordonsfel på det tåg vi skulle ha åkt med. Tåget jag bokade om till skulle nu gå 17.35. Meeeen även detta tåg blev lite sent så gick inte förrän vid 18. 14 vagnar lång och vi skulle till vagn 13. Stressen som infann sig när de visslar och vi inte ens kommit fram till vår vagn. Kliver på lite snabbt och inser att vi klivit på i fel ände av vagnen. Här brister det för mig! Tårarna rinner och en tjej kommer och säger att jag behöver inte vara ledsen.  Mitt svar blev att jo jag tror nog det. Hon och 2 män hjälpte mig att hålla Hedda, packa ihop vagnen och sen bära bort allt till andra sida av vagnen.❤
Hedda sov halva vägen och spelade Allan resten av vägen. Haha! Samma sak på vägen hem. Hon bredvid oss hade ingen chans att läsa sin bok för Hedda ville ha hennes uppmärksamhet hela tiden.
Hedda är ju nyfiken på andra människor så hon var väldigt uppmärksam på alla i Sthlm.  Hon sov mycket oftare än vad hon brukar men jag förstår henne. Är ju verkligen människor överallt!  Veckan i Sthlm var skön men det var skönt att komma hem också faktiskt. Borta bra men hemma bäst 
Här kommer några få bilder från vår vecka i huvudstaden 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: