malin

1 år sen

Kategori: mitt liv


 
Idag, för 1 år sen, tog jag den här bilden på mig och mina kära Robert ont anades om vad framtiden hade att bjuda på. För senare den dagen tog jag ett graviditetstest som var positivt! Vi hade pratat om att skaffat barn och försökte väl lite sådär men när R började jobba här i Skövde så tänkte jag att "jahapp, nu kommer vi aldrig bli gravida.. vi kommer ju bara ses på helger". Men så fel jag hade. När jag väl släppte pressen och gav upp lite i tanken så slappnade jag väl av och helt plötsligt så var det ett plus på stickan. 

Som ni ser på bilden så stod Robert högvakten och jag velade länge innan jag visste om jag skulle berätta nu på telefon eller vänta till jag hämtade han i Skövde 4 dagar senare. Hur som helst så skickade jag ett meddelande till honom och sa att han fick gärna ringa när han hade tid, detta gav mig några timmar att fundera hur jag skulle göra. När Robert väl ringer vid 22-tiden så väljer jag att berätta för honom men förklarar innan att jag gärna hade sagt det ansikte mot ansikte men kan inte vänta... -Vi är gravida, vi ska ha barn ihop. Säger jag mitt i allt och får till svar -ööhh okej.. jag måste jobba nu, älskar dig. *Klick* ( typ så slutade samtalet som jag minns det). Chocken alltså! Hade kanske inte riktigt förväntat mig den reaktion, alla frågor som ploppade upp i huvudet.. Förstår ni hur skönt det var att träffa han 4 dagar senare, känna hans varma kram och puss i pannan och se hur lycklig han var!
Vi hade pratat lite under kvällarna men eftersom vi båda var lite chockade och han inte hade så mycket tid så släppte inte min stress förrän vi verkligen sågs ❤
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: