malin

Test 1: Vax

Kategori: mitt liv

Att raka benen är väl inte direkt det roligaste som finns. Och nu har mina ben blivit torra så skär mig nästan varje gång. Not so nice!

Så därför tänkte jag prova vax. införskaffade Veet vax för torra ben. Sen åkte jag hem till Maria i Tisdags för att få lite stöd.
Första tänkte jag att det här är ju lätt och att benen kommer bli så himla lena. När jag var klar så hade jag fortfarande lite stubb och inte var mina ben någe lena inte.

Jag vet inte om jag bara var dålig eller om vaxet var dåligt. Men ska spara lite nu och nästa gång prova nått annat sätt att få bort håret på än rakning.

Nån som har lyckats med hemmavaxning?

Kommentarer

  • Ellis säger:

    Min erfarenhet av vax är ungefär den samma men att håren är "snällare" efteråt...

    2009-05-02 | 10:57:18
    Bloggadress: http://sikorka.blogg.se/
  • malin-heléna säger:

    Sv: Ne, jag fick inte många timmars sömn heller. Och nu kom jag just hem från jobbet, ska bara varva ner lite och sedan hoppa i säng. Ska ju jobba igen klockan 9.00 i morgon..



    Jag och Johan gjorde vax hemma. Med honung och pressad citron. Koka det i typ 30 min (har jag för mig) och sedan fungerar det super bra! I alla fall för oss. :)

    Och som "vaxdukar" sägs det att man kan använda linnetyg. Men det går ju att köpa sådana vaxdukar med. Sådana har vi. :)

    PUss gumman.

    2009-05-03 | 23:14:55
    Bloggadress: http://malinhelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här: