malin

Godmorgon Världen

Kategori: mitt liv

Ja jag har varit dålig på att skriva om min resa ner till Syrran. Men har jobbat en massa och umgåtts med mina vänner.

kommer nog inte tat skriva så himla mycket heller. Lägger in bilder på min bilddagbok istället. Som man säger: En bild säger mer än tusen ord!

Måndagmorgon klev jag på bussen ner till Sthlm. Syrran och Celina kom och mötte upp mig. Vi åkte hem till lägenheten och gjorde inte så mycket. Tog det bara lugnt, myste lite med min underbara systerdotter.

Tisdag så åkte vi till min kusin i Uppsala. hon har en liten Leon som bara var 1 månad när vi var där. Hur söt som helst! och liten! Åt paj som Susanna gjort och gofika sen. Var där några timmar och pratade en massa. Har inte träffat henne på flera år tror jag men trevligt hade vi!
Tågresan till Uppsala var lite lättare än hem . Celina gillar att skrika. fast att hon är glad! haha

Simon och Emma skulle köpa en bil av en från Öland. Så på Onsdagen satte vi oss på tåget till lidköping. Väldigt tidigt på morgonen! typ vid 6.. Jag sov dom 2 timmarna innan det var dax för nästa byte med tåget mot kalmar. Och det tog ju några timmar. Celina gillar inte alltid att vara med nån annan än mamma och pappa hennes. Men hon fick lov att vara med mig en stund. Emma och Simon kunde knappt hålla ögonen öppna. Vi lekte lite sen efter ett tag märkte jag att hon verkade trött så fram med snuttefilten och gunga hon lite så somna hon ganska fort. Mys! EFter det avr hon gansla snäll med mig med :)
Väl i Kalmar mötte vi upp han med bilen och åkte hem till han på Öland. Köpte bilen, packade in oss och åkte för att äta. Inge vidare mat, men okej.. typ..
Bilresan hem var lång. Jag och Celina sov ganska mycket i baksätet. Men var skönt att sitta fram de sista 10 milen.
Väl hemma igen var alla trötta. käkade varmamackor och halvsov i soffan

Torsdag började dagen med mer mys. Celina skrek som vanligt ganska tidigt. Klockan var väl runt 8 och då hade hon varit vaken ett tag innan, somnat om och nu vaknat igen . Jag hör min syster från hennes sovrum. "jaså Celina, ropar du på moster" Lika bra att stiga upp och ta hon . Kunde ändå inte sova så. Emma ville bara få sova en halvtimme till eller så, så jag lekte med Celina och försökte få henne att inte skrika av glädje. lekte kanske en halvtimme, då skulle jag ha väckt syrran men gjorde inte det. Celina var så himla trött. Hon satte tummen i munnen och gosade med snuttefilten så förstog att det var nära. Hon sov i min famn i 1½ timme. Då vaknade syrran utvilad och glad. Själv så hade jag halvlegat i soffan och kollat på Top Model;)
Resten av dagen bestod av en trip till bvc, en sväng på globen, köpa färg till Celinas rum . Kan säga att det blev många steg den dagen. Vilken motion vi fick!

Fredagen kom pappa och hans kompis Bertil för att måla en fondvägg inne hos Celina. Fintvärre. Efter det hade jag och Emma planerat att åka in till Stan. Men tog en sväng till Globen först för att hälsa på mamma och pappa min och deras kompisar Majbritt och Bertil. Åt lite lunch innan vi åkte vidare. Jag shoppade lite. Ett långt linne, en fodralklännning och en rosa palestinasjal. Mycket nöjd med allt.
Vi köpte jordgubbar. Sjukt gott!!

Lördag=hemfärd. det var tråkigt att kliva på bussen. Hade fått lånat en bok av syrran, riktigt bra! Läste mer än hälften på bussen. Det var ganska skönt att komma hem. Jag skulle jobba på kvällen. Gick väl okej. inte så mycket bråk hos oss, men ute var det väl lite slagsmål. Skönt att få komma hem och få sova i min egen säng.

Söndagen spenderade jag i soffan. Läste resten av boken och kollade på en massa One Tree Hill avsnitt på datorn. Skön bara lata sig dag.


Det var min vecka i sthlm, uppsala och på öland.. Jag blev riktigt berest under bara den veckan.

ska försöka lägga in bilder på bilddagboken nu. så kolla där med.


pusshej

Kommentarer

  • malin-heléna säger:

    Du, om du hade suttit på tåget till Lidköping och inte ringt mig så hade jag blivit arg! (ligger 3 mil härifrån) Men antar att det var LINköping du menade, så du är förlåten. hihi.. :)



    Jag ringer dig i veckan och tjötar lite. :D

    PUSS

    2009-05-20 | 12:11:50
    Bloggadress: http://malinhelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här: