malin

en till sak..

Kategori: mitt liv

kom på en sak jag inte skrev om inatt.. men blir inget långt och invecklat av det. Även fast det kanske är det..

Mamma har ju gått och brytet ett ben i foten för 3 veckor sen typ. Men i måndags åkte hon till sjukhuset för hon har haft så ont i vaden de senaste dagarna. Efter många timmar på sjukan i Sundsvall så fick hon reda på att hon hade en blodpropp i benet. Lagom orolig man var innan man fick veta det där ca 9 på kvällen!

Fick inte reda på att hon var på sjukhuset förrän jag kom hem efter jobbet. ca 17..

Pratade med Syrran en massa den kvällen.. Pappa ringde några gånger han med. Han förstod att jag hade varit orolig när dem inte var hemma.

Är fortfarande orolig för mamma.. och för pappa för den delen! . Det kan ju hända han lika väl som mamma. Det finns liksom i hans släkt..

Googlade lite om det igår.. om blodproppar.. hitta lite olika saker man ska göra för att undvika blodproppar..

fast dom flesta visste jag nog redan.. Mamma och pappa vet dom också att dom borde sluta röka. Får bara se hur lång tid det tar eller om det blir mer sjukdomar innan dom verkligen slutar...

Ska åka ner till syrran nästa vecka. Måndag till lördag. Ska bli riktigt skönt. Få komma bort. Inte behöva orora mig en massa.. gör det fortfarnde även fast mamma får sprutor  och medicin mot det..


men men.. jag hoppas och tror att det blir bättre.Och hoppas verkligen att detta fick dom att tänka till lite på sluta röka fronten..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: