malin

Dagisfröken eller kirurg?

Kategori: mitt liv

Jag tror jag skulle passa inom båda yrkena, Gjorde nämligen en mindre operation på ett barn idag. Det var jag mot stickan i lillfingret. Kan ju säga att den satt långt in. Barnet var jätteduktig. Tittade bara 2 gånger medans jag petade med nålen.mihi! Sa att det känns bättre när hon inte kollade.  Var så stolt över henne när vi var klara. Plåster gör mirakel! Hon var jätteglad med för det sved inte längre.

Sen hjälpte jag ett barn att komma ihåg att gå på toa OCH hjälpte henne med skon, den hade gått sönder. Fick ett tack och"Fröken, du är den bästaste Malin" Gissa hur länge jag kan leva på det!?

Så jag måste ta mig en funderare på vilket yrke jag ska välja.

haha!

Som jag slrev imorse så skulle jag vara med MAria idag. Och det var jag. Köpte macka på Subway.MUMMA! Satte oss i solen(och i blåsten) och åt upp den, sen blidde det en liten biltur till ingenstans :D som vanligt!

Nu istället för att sitta här borde jag slå igång lite musik och städa. Men känner jag mig själv så lär jag iallafall slå igång musik men städandet får nog vänta en liten stund.

Tack för idag Gums<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: