malin

andas Norrlandsluften igen

Kategori: mitt liv

Nu har jag landat hemma i Norrland igen. Men shit va kul jag har haft det i Stockholm.!

Åkte ner på torsdag efter jobbet. Sen när vi var framme runt 22 tog jag det barra lugnt. Madde(min kusin) sprang mest bara omkring och ordnade med saker inför den stora dagen dan efter. Hon skulle upp vid 6 så var väl inte tänkt att vi skulle vara uppe så länge, men vi låg o snackade till typ halv 2. Var ju hur länge sen som helst sen vi sågs, så vi hade mycket att ta igen  :)

jag steg upp vid 7 på fredan för att dricka lite champange med kusinen min, sen drog hom till nån i klassen på champangefrukost då gick jag och la mig igen. Tur som jag har hade jag vaknat med huvudvärk igen.. sov några timmar till och sen steg jag upp och hjälpte till att dekorera lite.

Sen vid 2 var vi på skolan hennes och såg hon springa ut! sjukt taggad var na! kul kul!  Snabbt efter det gick vi och bytte om till lite oömma kläder för att sen bege oss till flaket. I sthlm är det inte bara klassen som åker utan alla får bjuda med 2 personer. Jag var en. Himla kul! Var som värsta festen på flaket. De hade köpt en massa plattor med lättöl- för att hälla över varandra, därav de oömma kläderna. Satan vad jag frös mot slutet!
Madde råkade hoppa på en glasflaska så vi tog en sväng till sjukan onnan vi åkte vidare hem till mottagningen hennes. Snacka om att man längtade efter att få duscha. Luktade apa! Huvva!

åt gott och drack gott. Hade en jättetrevligt eftermiddag/kväll på mottagningen. Runt 22 var det dags att dra in till Täby, till Tegelbruket och festa. Trots maddes skada så var hon taggad! lite vin så gick det bra ;)

Hade på mig mina nya kläder jag shoppade i onsdags. Ljusa jeansleggings och en typ tunika från vila. jag kände mig jättefin, speciellt i mina nya skor! skitsnygga!
köade en stund innan vi kom in. Hottade några utav Maddes och Carros kompisar. beställde drinkar o satte oss och surra en massa. Min likör 43 med mjölk var helt underbar! Carro och Madde tog varsin redbull vodka :S Min var klart godast.
 jag dansade en massa. Kände inte så många.. typ ingen men dansade på ja. Hittade några jag kände igen från flaket så dansade med dom :)

Fick ont i fötterna av skorna, men det är bara att härda :P man är väl norrlänning!
runt 3 kom monica (maddes mamma) och hämtade oss 3. Skönt att få åka hem. hade haft en så himla rolig kväll. Massa dans, nya kontakter, lite smsande på natten ;) helt perfekt.
var skönt att tvätta av sig sminket och surra lite innan både jag och madde somna. Klockan var nog efter 4 innan vi slockna. fast vakna då och då av mobilen som vibrera, men ingen fara ;)

vi sov lääänge! eller madde sov till14 jag sov till och från från typ 11.30. sen hela lördag vart bara en massa slappande. vi tänkte att vi skulle hitta på nptt, men blev inte så . Madde hade ont i foten med så.. men var skönt att bara mysa lite med henne.

Tog mig en liten natta promenad ja..*ler* Maria tyckte jag var modig och en aning dum tror jag när jag berätta att jag skulle ut på promenad med en jag träffade kvällen innan. Men berätta att Madde känner han så då vart hon lugnare :P
det vär härlig nattväder. ganska varmt för att vara den tiden. Vi gick hem till han o satte oss på hans gräsmatta och snacka, sen påvägen tillbaka mötte vi hans brorsa som körde hem mig till kussen igen. väldigt trevliga 2 timmar :)


idag, söndag åkte vi hem. sov typ de första 2 timmarna, till Gävle. Där skulle vi få komma ombord på båten som brorsan jobbar på och kolla runt lite. Skithäftigt ju! Jag är imponerad. han jobbar som motorman så vi fivk gå omkring vid motorn och alla generatorer och sånt. Jag fick trycka på en knapp!! :D *lycklig*
Det var faktiskt roligare än vad jag trodde det skulle vara!

resten av vägen hem var mest bara tråkig.. sov och läste en bok omvartannat. och smsade såklart :P

kan ju säga att dte inte blev alltför många bilder, men ska lägga in dom jag har så lägger jkag in dom på bilddagboken sen.
Nu ska jag se på film med mamma så pusshej!




Bästa på hela resan är när Carro, maddes kompis säger att hon Älskar mitt dalmål! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: