malin

Uppsala, Årsta och Åkersberga

Kategori: mitt liv

Dopet var jättefint! Leon som döptes var snäll och grinade inget. Celina satt hos morfar och mutades med kex när hon började prata lite mycket :P haha! God mat var det och självklart är det alltid trevligt att träffa släkten.

Det tråkiga var att jag blev sjuk. Vi kom ner på fredag och åkte då till min morbror och hans fru. Åt middag där o så. Började få feber då tror jag... så vi åkte tillbaka in till uppsala till hotellet. Jag duscha och la mig . Hade typ feberyrsel hela natten så sov riktigt dåligt.. Men på lördan var det dop. Mådde inte så bra på morgonen men inne i kyrkan gick det bra!  vilade lite sen när vi kom till själva kalaset. Efter det så mådde jag helt okej. Febern var borta!  

Sen på söndan så åkte min familj hem och lämnade mig...  Men jag åkte till syrran ja! Hon var också sjuk.. men det var mysigt att träffa henne och lilla familjen <3

på måndag kväll åkte jag till min kusin i Åkersberga och har nu varit här sen dess.

Igår var vi på Grönan. Jag har aldrig varit där. Eller typ 1 gång och då var jag sjuk så åkte inget.  Visst jag är sjuk nu med men då hade jag typ migrän o skit..  eftersom jag aldrig har åkt nått sånt här (typ) så började vi med bergochdalbanan. Den var rolig och ett bra val som förstaåk tror jag.  okej jag blundade, men bara lite. Vi åkte den igen lite senare och då blundade jag inget! Woho!  sen som andra blev slänggungan med kusinen. Den är ju bara härlig den! Tyckte inte madde ;)  Sen träffa vi på några killkompisar i kön till Extreme( den hade jag sagt till mig själv att jag aldrig i helvete skulle åka) men efter lite övertalning så stog jag med i kön. Vad hade jag gett mig in på?!? Ville verkligen inte.. men jag kunde inte ändra mig heller för stod på tur för att åka.  :S Satt brevid Jonathan, man satt typ själv men var ändå skönt att veta att man hade nån man kände brevid sig. Han satt o skratta, medan jag skrek: det är inte roligt!! :D hahaha! Fast så fel jag hade. Jag gick av med ett leende på läpparna, dels för att det var roligt och för att jag var på fast mark igen :)
Spökhuset var inte så läskigt som jag trodde. Grabbarna var nog mest rädd. Dom skrämde upp varandra. Haha.
Jag är lite imponerad av mig själv som faktiskt våga åka nått. Jag är rädd..
Men hade en riktigt trevlig dag!

Idag vet jag inte vad det blir. Madde jobbar och hennes föräldrar är inte hemma.. så är själv..

men ser på klockan nu att det är dags att lägga sig i soffan o se på tv. Men har inte berättat om det roligaste än så får bli sen.

pusshej!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: