malin

Alla fattar utan du

Kategori: mitt liv

ja det blev inte mycket skrivet igår, men mös verkligen hela dagen igenom! Först Kom celina vid 10. Så blev lite lek ute. Sen åkte vi med min bror till bussen. Sen efter lunch blev det ännu mer utelek! Vi åkte bob och gjorde änglar i snön i typ 3 timmar. Hur härligt som helst. var ju så fint väder med! Celina är ju för underbar. Skrattade hela tiden. Speciellt när vi åkte av boben(typ hela tiden) skrek på morfar så att han skulle se att vi trillat av. Bäst var när jag inte fick ta bort snön i ansiktet för att hon ville visa morfar innan. hahaha söttjejen!

Sen blev det lite mys inne innan vi åkte med hon till Mormor sin och jag åkte iväg till Ulrica och hämtade Alex. blev hamburgare till middag. Sen lite skottning efter maten. Svettigt blev det, så där försvann den hamburgaren! :)Sen när vi kom in så blev det en riktig spelkväll. Först tågspelet. (jag vann) WOHO! Nästa spel blev charader. Jag och Ulrica var på lag och Alex och Amy. Hur kul som helst. man gör saker som man själv tycker är så självklart men det är ingen som förstår vad man menar :P hahah! sist så spelade vi Alias, med samma lag. ulrica var så inne på charader så hon började teckna orden. Under spelets gång så glömde hon det några gånger :D När vi spelat klart så hittade ulrica på en ny lek. Att man skulle beskriva alla orden på kortet och samtidigt hitta på en historia. Sjukt kul men ganska svårt! Men har ni Alias så måste ni testa. Man kan få så knäppa historier. :D

Jag och alex var där väldigt länge och började nog inte knata hem förrän efter halv 1. Det var en bil som stanna på vägen och frågade om vi ville åka med, men jag sa nej att vi klarade oss. (Är ganska långt från Ulrica till mig) men jag har lärt mig att man inte ska åka med folk man inte känner. Men när han åkt förbi och Alex lagt på luren såg jag att det var en pizzabil och ångrade lite mitt beslut( som att en person i en pizzabil inte kan vara farlig), men det var skönt att gå. vi pratade om ganska intressanta saker. 

även om man inte tänker på det så trycker man ner andra för att må bättre. Men man tror inte att man är en sån person, förrän man säger det högt.
Jag kan absolut vara en person som kan tänka nått dåligt om någon annan och tycka att jag är bättre än den eller är bättre på det ena eller det andra,för att bara få känna mig bättre än någon annan.
 Men sen finns det dom som faktiskt säger sånna saker högt till personen eller att den hör.
Helt plötsligt så blir det så hemskt, medan man egentligen inte ska säga nått för man har gjort precis samma sak fast att den det handlar om inte vet det.. men är det så mycket bättre?!

Undrar om nån förstår mitt svammel, men igår fattade både jag och Alex. haha

Imorgon blir det iallafall en Zebra sminkning. Ska bli riktigt roligt att testa. Får se om jag gör det på mig själv eller om jag lurar hit Alex :P

Pappa har varit här idag och fixat lite. Fotade, men kan tyvärr inte visa förrän Lisa och Willson kommit tillbaka till landet :)  Men det blev jättebra!

Nu har Ulrica och Amy börjat sin resa till Senegal. Hoppas att resan går bra för dom och att dom har en toppen tid. Ska bli kul att få kolla på foton och höra historier sen :)


men sov så gott, det ska jag göra efter att jag läst lite Harry P


                                                                                                                  dansa som om ingen ser dig

Kommentarer


Kommentera inlägget här: