malin

Aj Aj Kapten!

Kategori: mitt liv

Sleepovern hos Lisa var riktigt trevligT! Hon blev glad över pirathatte och ögonlappen hon fick. Fast hon blev nog gladare, men väldigt nyfiken för den andra presenten hon fick. En heldag med mig och alex. Det var det enda hon fick veta :) Så den 10e får hon veta vad jag och alex har planerat för henne. Så roligt! 
Lisa bjöd på  gomat.. sitter och funderar på vad det heter.. men det har fallit bort.. Det var som tacos iallafall, men inte köttfärs eller kyckling.. hmm.. Men det var blåbärsaioli till. Super gott:D Sen blev det lite tågspel för att smälta maten. Lite mys och film och en massa gotta. Klockan blev nog närmare 1 innan vi la oss. Lisa läste lite för oss  innan vi somnade, mysigt.  Jag som inte varit helt bra i halsen fick mig en hostattack och hostade väl halva natten kändes det som. Var upp en gång och hämtade några halstabletter som jag kunde äta när det var som värst. Lisa gick upp och hämtade öronproppar för hon kände att hon inte kunde be mig sluta hosta, är ju ite så mycket jag kan göra mot hostan. Men kvart över 7 ringde min telefon.. Dom rigde från ett dagis och behövde en mellan halv 8 och 16. Skyndade mig upp och fixade mig. Var som inte beredd på att dom kunde ringa så hade väl inte jättebra jobbkläder, men det funkade. Men sa hejdå till dom sovande brudarna bredde en macka och gick. Mötte pappa på vägen så fick låna en regnjacka av honom, en från hans jobb. Så det var en oversize skogsgrön jacka med ett stort tryck bak på ryggen.Svenskmarservice. Mycket vackert. Men det var ju bättre än en hoodtröjja bara.
Var där runt 8 och fick veta att jag skulle vara på småbarnsavdelningen. Alla var nyinskolade så det var nytt för alla. men alla småbarnen var så söta! Dom behövde mig inte idag, men dom ringde och frågade om jag kunde komma imorn :) Så blir nästa en hel vecka där för ska vara där på torsdag och fredag också.
Men redan efter en dag så har jag träningsvärk i vänsterarmen. blir så är man bär på barn. hahah

Men idag så var jag och Linn på folkhögskolan för att ha lite balett. Den började kvart över 9 så var uppe i tid imorse. rätt så skönt faktiskt. Hon började 13 så vi passade på innan.
Det var kul att vara där igen, vi ville inte riktigt gå därifrån när klassen var slut utan vandrade rut lite i skolan, fikade, vandrade mer och bara satt och hängde i en soffa och kollade på folk, gamla och nya.
Danielle gav mig och Linn varsitt schema och sa att det var bara att komma när vi kunde :) så vi ska väl försöka gå så mycket möjligt



Lisa var så söt idag. Ringde och sa att hon sett en lapp på bibblan om en förskola som sökte vikarier. Så ska ringa dit imorrn och säga att jag är intresserad. Vill ha så mycket jobb som möjligt, chans till jobb.. eftersom jag bara vickar..

Men ska nog ta och göra nått vettigt nu

pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: