malin

hemma i stressen

Kategori: mitt liv

har haft en underbar vecka på rhodos. Vi bodde i Faliraki. ett jättemysigt ställe. Det var så himla varmt så dagarna gick ut på att ligga vid poolen på förmiddagen och sen fixa oss närmare kvällen för att hitta nånstans att äta och kolla runt i olika affärer :)
Brände mig bara på rumpan och på bröstet, men det la sig lagom tills jag kom hem :) så det var skönt!

Vi tog det mest bara lugnt, festade några kvällar och dom andra kvällarna satt vi på balkongen och surrade en massa och bara latade oss

Vi var till Faliraki water park en dag. En stor park med en massa vattenkanor. Som du antingen åkte med eller utan en badring. Så himla roligt! Sen blev det såklart en massa solning där med.

Dom 3 andra jag var med tatuerade sig, var sugen jag med men valde att vänta tills jag kom hem. Så kanske blir en tatuering framöver


Skriver nog inte så mycket mer om resan. Vill ni veta nått så fråga :) Men hade iallafall en underbart mysig och trevlig vecka. Den behövdes

Flygningen gick bra iallafall, lite ont i öronen men det funkade ändå.

Hela hemresan gick bra. Vi landade i Sverige 01, gick på matjakt medans Lotte bäddade till oss alla. Men vi hittade ingen mat.. klockan 6 ringde min klocka. 10 i 7 gick mitt tåg hem mot Härnösand. Vi bodde på arlanda hotell så var ett väldigt litet rum, med en stor dubbelvåning säng så fanns inte så mycket golvyta kvar.
Somna så fort jag satt mig på tåget, vakna nån gång efter 9 så gick och köpte en macka att äta. Så gott! Sen i sundsvall blev det byte till buss resten av biten. Mamma hämta mig på busstationen. Jag ville typ hem och vila, men icke, då skulle vi handla ingredienser så att jag kunde göra några pajer till kalaset som skulle vara dan efter. så började göra västerbottenostpajer när jag kom hem. Tänkte vila efter det, men då kom pappa hem och ville att jag skulle följa med till systemet.. Sen skulle jag iväg och träna så blev ingen vila då heller. Kom hem och var hungrig så beställde hem pizza och fick efetr det sätta mig en liten stund och vila lite innan vi fick främmande. Det blev inte så lång vila så var skönt när dom åkte hem så man kunde gå och lägga sig och sova för natten :)

Sen på lördan var det kalas! Det var jätte roligt och trevligt! Mycket prat, mycket mat, mycket dans. Pappa har lärt sig lite gumboots så han dansade inför hela släkten, sen dansade jag, lisa, willson och ulrica med han också. Sen hade jag lisa och Willson gjort en dans som vi också visade :)

Söndage blev en vilodag. Eller var hem till Ulrica på dan med Lisa. Hennes dotter Amy fyllde år så var lite kalas hos henne.  Stannade en stund och åt lite och bara tog det lugnt. Sen på kvällen träffades jag lisa och Alex för att laga lite mat tillsammans. Blev pastagratäng. Så sjukt gott! :D Sen blev det lite film och tågspelet.


Idag blir det fika med Sara, vi har lite att ta igen. Var väldigt länge sen vi sågs!

men ska lägga mig en stund till nu. Vi hörs nått. Puss hej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: